25-26.10 Blog Forum Gdańsk 2014

Piąta edycja pod hasłem: Mówić to mało, trzeba mówić do rzeczy.

Termin: 25-26.10.2014

Miejsce: Teatr Szekspirowski

Oficjalna strona

Piąta edycja Blog Forum Gdańsk będzie koncentrować się na jakości warsztatu i pracy b(v)logera, możliwościach rozwoju społeczności i problemach, które były i są aktualne w 2014 roku.

Słowa Williama Szekspira – Mówić to mało, trzeba mówić do rzeczy – zainspirowały organizatorów do poruszenia tematu treści, osobowości i doświadczenia. Piąta edycja skłania do refleksji i podsumowania zmian w b(v)logosferze, ale także zastanowienia się nad przyszłością i rozwojem b(v)logera jako twórcy treści.

DZIEŃ 1 – 25 października – sobota
9.30 Rozpoczęcie rejestracji 
10.30 Inauguracja – Radosław Kotarski, Aleksandra Mokwa
10.35 Powitanie – Paweł Adamowicz, Anna Zbierska – Radosław Kotarski, Aleksandra Mokwa

BLOK I
10.45 Blog: słowo jako narzędzie pracy? Matylda Kozakiewicz

Panel z udziałem: Marcin Ogdowski, Jarosław Kuźniar, Patrycja Kosiarkiewicz, Anna Mucha

Jaki wpływ na blogowanie ma dla nich praca zawodowa ze słowem?

11.15 Gdy bloger chce zostać pisarzem – Marcin Garliński
Gdy bloger chce zostać pisarzem

Czym pisanie bloga różni się od pisania książki? Jakie kroki podjąć, jeśli zdecydujemy się wydawać? Czy korzystać z selfpublishingu czy walczyć o uznanie wydawnictwa?

11.30 Call for papers: Która książka pasuje do tej szminki, czyli o wprowadzaniu poważniejszej tematyki do bloga. Monika Kamińska 

Czy blog modowy może zmienić się w blog pełen felietonów, recenzji i społecznych treści? Jak mądrze zmienić tematykę bloga na cięższą gatunkowo?

11.45 Zaproszenie na wystawę „Mój B(v)log. Moja pasja. Moja praca” Natalia Hatalska


BLOK II

12.10 Za kurtyną: warsztat blogera, Renata Dąbrowska
Autorka zdjęć do wystawy „Mój B(v)log. Moja pasja. Moja praca” rozmawia z b(v)logerami – bohaterami jej prac

Czy prowadzenie bloga to 15 minut dziennie na tekst czy może kawał roboty na cały etat?

12.30 Call for papers: Konieczność czy bullshit: warsztat dziennikarski w blogowaniu. Magdalena i Sergiusz Pinkwartowie
Dziennikarskie sztuczki, które ułatwiają blogowanie.

12.50 Scenariusz i reżyseria : content marketing, Wojtek Wieman, Artur Kurasiński
Wstęp: Wojtek Wieman
Trendy na blogach zagranicznych, uzupełnienie komunikacji innymi kanałami. Tworzenie treści na blogu

Panel z udziałem: Zmemłani, Paweł Opydo, MC Silk

Co można robić na b(v)logu? Jak tworzyć wartościowe treści? Nowość – autorskie blogowanie cykliczne i niestandardy w blogosferze. Inwestowanie w treści autorskie. Case’y pokazujące rozwój b(v)loga.

13.30 Konstruktywna krytyka b(v)logosfery, Tomasz Machała
Tomek Tomczyk versus Karolina Korwin-Piotrowska


BLOK III

14.40 Rewolucja w Egipcie – i co dalej? Kareem Amer (Egipt)

14.55 Rola blogerów na Majdanie, Maria Przełomiec

Denys Kazanskyi (Ukraina), Sergii Ivanow (Ukraina), Denys Bihus (Ukraina)

15.25 Wolność słowa w państwie cenzury – Tomasz Nadolny, Tomasz Omański

Anton Khomenko (Rosja), Dmitrij Evsiutkin (Rosja), Dmitrij Trunov (Rosja), Evgenin Lewaszov (Rosja)

15.55 Blogosfera w Państwie Środka, Tomasz Sajewicz

Michael Anti (Chiny), Jiang Fangzhou (Chiny)

16.20 Być dobrym aktorem, czyli jak występować przed kamerą – Jarosław Kuźniar

17.20 Zakończenie I dnia BFGdansk

Radosław Kotarski, Aleksandra Mokwa

21.00 Impreza integracyjna


DZIEŃ 2 – 26 października – niedziela

BLOK IV

9.30 45 minut treningu na Dachu Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego – Paweł Lipiec 

11:00 W masce czy bez maski? Rzecz o prywatności b(v)loger – Paweł Tkaczyk 
Panel z udziałem: Natalia Tur, Aleksandra Radomska, Natalia Hatalska, Miss Ferreira, Michał Górecki

Rozmowa nt. odsłaniania prywatności w b(v)logosferze podparta wiedzą o kreowaniu marki osobistej (Paweł Tkaczyk). Skontrastowanie b(v)logerów, o których prywatności niewiele wiadomo, z tymi, którzy wręcz epatują swoją prywatnością. Grać czy być sobą? Jakie konsekwencje i koszta się z tym wiążą? Czy „anonimowi” b(v)logerzy są mniej popularni? Mniej interesujący? Czy lubimy być podglądani? Jak informacje o życiu prywatnym autora wpływają na „lubienie” blogów/blogerów? A może jednak lepiej się nie odsłaniać?

11:40 Dopóki mamy twarze – Konrad Kruczkowski

Konrad: Ludzie stanowią sumę dwóch, rywalizujących ze sobą perspektyw. Pierwsza to ekonomia sukcesu i wyników. Druga to ekonomia wartości – pytań o to, jak być dobrym dla siebie i innych. Pragnienie bycia widzialnym i docenianym, a jednocześnie głęboka potrzeba zmiany świata na lepszy, to rzeczywistości, które materializują się w blogosferze jak w żadnym innym miejscu.

12:30 Teatr jednego aktora – Aleksandra Mokwa, Radosław Kotarski

Wstęp: LifeTube

4-częściowy panel z udziałem: SA Wardęga, Lekko Stronniczy, Z dupy, Lisie Piekło, Mówiąc Inaczej, Martin Stankiewicz, Matt Olech, Jakub Dębski, Maciej Wapiński, Cyber Marian

Kreacja aktorska we vlogosferze. Ile aktorstwa jest w wystąpieniach polskich youtuberów? Jaki wizerunek kreować? Czy YT się zmienia?

13:50 Call for papers: Rzetelność sekretną bronią b(v)logerów. Klaudyna Hebda

W jaki sposób rzetelne podejście do analizy tematu może być czymś, co wyróżnia blogi o „niszowej” tematyce? W jaki sposób praktyczne i merytoryczne treści mogą przyczynić się do rozwoju bloga oraz blogera, a nawet przyciągać osoby, które nie są zainteresowane konkretnym tematem?

14.10 Personal branding, Joanna Malinowska-Parzydło

Jak zbudować mądrze i profesjonalnie swoją własną markę.

15.20 Zarabiający blog „od kuchni”, czyli jak budować wiarygodność i nie zawieść zaufania Czytelników. Michał Szafrański

Rzecz o transparentności na blogu. Jak mówi autor: Jestem Michał i jestem transparentny – wszystko pokazuję na moim blogu. Ale i tak nie wszystko tam widać, bo blog to nie tylko tworzone treści. To także praca „w kuchni” oraz masa decyzji i rozterek. W mojej prezentacji spróbuję zdiagnozować swój sukces. Opowiem o tym co spowodowało, że z bloga żyję lepiej niż z pracy na etacie.

Rozmowa Michała Szafrańskiego z marketerami poprzedzona jego prezentacją.

Jak się zmieniły możliwości i formy pozyskiwania pieniędzy w blogosferze? Czy blogowanie nic nie kosztuje? Jak zdobywać fundusze? Czy kupowanie reklam na fb jest korzystne? Reklama na b(v)logach: jak to się zmieniło od czasu BFG2010? Wykorzystywanie przez firmy wizerunków wysokozasięgowych b(v)logerów. Czy przyszłość niesie za sobą „wyłączność”, przywiązanie b(v)logera do jednej marki?

Jeśli b(v)loger ma dobry pomysł: czy sam powinien proponować firmom – potencjalnym reklamodawcom wspólne działania? Czy inicjatywa powinna być po stronie firm?

Kulisy współpracy marek z b(v)logerami. Przykłady kampanii, które zaistniały z inicjatywy b(v)logera.

Panel z udziałem przedstawicieli: IKEA, Orange, Intel, PZU, Sombersby

16:20 Bieżący repertuar: Zmiany, zmiany, czyli ostatnie lata w polskiej b(v)logosferze. Jan Zając, Hubert Tworkowski

16:40 Bieżący repertuar: B(v)loger – człowiek wpływowy. Natalia Hatalska, Katarzyna Czuchaj

Raport dotyczący wpływowości b(v)logerów

17:00 Gala Blog Forum Gdańsk 2014, wręczenie nagród Blog of Gdańsk i Blog Forum Gdańsk Award. Aleksandra Mokwa, Radosław Kotarski

Podsumowanie komiksowe w wykonaniu Gliniana Kura
Wspólne zdjęcie

1307734__kr