20-21.04 II Marketing w Kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka

Ogólnopolskie wydarzenie dla osób zajmujących się PR i marketingiem kultury w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych i grupach nieformalnych.

Miejsce: Europejskie Centrum Kultury

Uczestnicy i uczestniczki „Marketingu w kulturze” porozmawiają o tym, jak ważna jest dbałość o obsługę widza w instytucjach kultury, patronatach medialnych, o wykorzystywaniu zasobów online w komunikacji działań instytucji, lokalności w kulturze miejskiej, kulturze w internecie i młodych odbiorcach.

Kup bilet na #MwK2017: www.marketingwkulturze.evenea.pl/

GOŚCIE
Wśród prelegentów m.in.: Natalia Hatalska (Infuture Institute,www.hatalska.com), Marcin Andino Velez (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Marcin Wilkowski (www.wilkowski.org), Barbara Stawarz (www.barbarastawarz.pl), Mirosław Filiciak (Uniwersytet SWPS), Aleksandra Janus (Centrum Cyfrowe. Projekt: Polska).

Więcej informacji: www.marketingwkulturze.ikm.gda.pl

Cennik:
OPCJA 1 – 100 zł – udział w konferencji (20 i 21 kwietnia). Cena zawiera: 2 dni inspirujących prelekcji // lunch // przerwy kawowe // zwiedzanie Europejskiego Centrum Solidarności // Afterparty z Gdańską Szkołą Disco

OPCJA 2 – 150 zł – Udział w konferencji (OPCJA 1) + jeden warsztat do wyboru. Uwaga dla osób kupujących: można kupić tylko jeden taki pakiet na osobę z warsztatem pierwszego LUB drugiego dnia. Prosimy o zwrócenie uwagi na datę warsztatu.

Kup bilet: www.marketingwkulturze.evenea.pl/

Warsztaty
Warsztaty odbywają się pierwszego i drugiego dnia konferencji. Uwaga dla osób kupujących: można kupić tylko jeden taki pakiet na osobę z warsztatem pierwszego LUB drugiego dnia.

1.Warsztat BARBARY STAWARZ „Content marketing dla instytucji kultury. Jak tworzyć i promować treści” (do wyboru 20 lub 21.04.2017 r.)
Warsztat poświęcony budowaniu strategii content marketingowej, której nieodzownym elementem jest promocja i dystrybucja treści. Jakie treści są warte publikacji i jak budować kalendarz wydawniczy? Kiedy słowa kluczowe mają sens i jak pisać dobre teksty internetowe? Uczestnicy warsztatu dowiedzą się także czym jest persona i dlaczego tak ciężko dziś o uwagę odbiorcy. Kiedy warto być ekologicznym i stosować remiks treści, a kiedy ilość ma znaczenie?

Barbara Stawarz, twórczyni agencji #HappyContent. Mediami i marketingiem internetowym zajmuję się od 2005 roku. Jest autorką bestsellerowej książki Content marketing po polsku wydanej przez PWN i dziś to właśnie treści w internecie są jej specjalnością. W 2016 roku trafiła do rankingu najbardziej kreatywnych osób w biznesie magazynu BRIEF.

2. Warsztat z DOMINIKIEM POKORNOWSKIM i KATARZYNĄ TOCZKO „Aktualizacja strategii social media: #hashtagi” (do wyboru 20 lub 21.04.2017 r.)
Podczas warsztatów uczestnicy i uczestniczki dowiedzą się: Jak wykorzystać kreatywny potencjał hashtagów? Jak tworzyć strategię komunikacji online oraz jej niezbędną aktualizację w kontekście aktualnych trendów i sposobów działania mediów społecznościowych i dostroić ekosystemów social media do potrzeb instytucji kultury.

Katarzyna Toczko, Prowadziła wykłady oraz liczne szkolenia z zakresu public relations, w tym dla Narodowego Centrum Kultury, Centrum Promocji Informatyki i Instytutu Socjologii UMK Jest absolwentką Iberystyki na UW i Edukacji Artystycznej na UMK. Uważa, że nawet o najtrudniejszych zagadnieniach trzeba mówić językiem krańcowej jasności. W swojej karierze rzecznika współpracowała z zagranicznym i krajowymi mediami tradycyjnymi – w tym z gazetami codziennymi, magazynami typu lifestyle czy tygodnikami opinii – z radiem i telewizją, zarówno publiczną, jak i prywatną, a także z bloggerami i redakcjami portali. Najbardziej lubi pytanie: „Dlaczego sztuka współczesna jest taka brzydka?”.

Dominik Pokornowski, PR manager i koordynator projektów z ponad 15-letnim doświadczeniem. Przez 7 lat był kierownikiem działu komunikacji w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu. Od kilku lat działa jako trener i konsultant. Współpracuje z instytucjami kultury, przemysłami kreatywnymi i IT. Z wykształcenia filozof (Uniwersytet Mikołaja Kopernika), ukończył studia podyplomowe z zakresu Public Relations oraz Zarządzania Projektami. Od 2010 aktywny trener z zakresu komunikacji internetowej, PR-u i zarządzania projektami z dorobkiem ponad 1200 godzin szkoleniowych.

Od kilku miesięcy Kasia i Dominika współpracują w duecie. Szkolą, doradzają i prowadzą kampanie PR dla instytucji kultury i przemysłów kreatywnych.

3. Warsztat MARTA SZADOWIAK „Patronaty medialne” (dostępne 20 kwietnia 2017 roku)
Marta Szadowiak, Cechmistrz agencji Projekt PR. Zajmuje się przede wszystkim public relations wydarzeń kulturalnych oraz szeroko rozumianą strategai komunikacji instytucji samorządowych oraz firm prywatnych. Mistrzyni media relations i budowania relacji z mediami tradycyjnymi. Zdyscyplinowany i inspirujący project manager z bogatym doświadczeniem w event marketingu. Laureatka Nagrody Miasta Gdańska dla Młodych Twórców w Dziedzinie Kultury w zakresie animacji, a także Ambasador Doliny Kreatywnej – projektu TVP.

4. Warsztaty ADRIAN WERNER i MICHAŁ WESOŁEK „Po co nam Instagram – nieodkryta moc fotografii mobilnej” (do wyboru 20 lub 21 kwietnia 2017 roku)
Praktyczne zastosowanie Instagrama w budowaniu zaangażowanej społeczności wokół naszej instytucji oraz tajniki dobrego kadrowania, sposoby na nietuzinkowe kompozycje i nauka edycji zdjęć za pomocą aplikacji dostępnych w smartfonie. Tak w wielkim skrócie opisać można program trzygodzinnych warsztatów przygotowanych specjalnie z myślą o przedstawicielach placówek kulturalnych. Warsztaty przeprowadzą Arian Werner i Michał Wesołek – przedstawiciele @Igersgdansk, profilu skupiającego pomorską społeczność fotografów mobilnych i użytkowników Instagrama.

@IgerGdansk to stworzona w listopadzie 2011 roku pierwsza miejska społeczność fanów Instagrama i fotografii mobilnej w Polsce. Jest jedną z najbardziej aktywnych instagramowych grup – Igersgdansk regularnie organizuje spacery fotograficzne (tzw. Instameety), konkursy czy akcje specjalne, współpracuje w tym zakresie z instytucjami publicznymi, gminami czy innymi podmiotami. Aby dołączyć do społeczności @Igersgdansk, poznać wiele ciekawych osób z Trójmiasta i okolic, wystarczy mieć profil na Instagramie i pod publikowanymi przez siebie zdjęciami umieszczać hashtag #igersgdansk. W ten sposób na pewno na siebie trafimy:-)

@IgersGdansk reprezentują Adrian Werner, Michał Wesołek oraz Przemek Zdybel.

5. Warsztaty DANIEL ADUSZKIEWICZ I MAGDALENA OLSZEWSKA (UXpin) „Jak zostać Customer Relations Ninja?” (do wyboru 20 lub 21 kwietnia 2017 roku). Zapisy od 15.02.2017 roku.
Daniel Aduszkiewicz w UXPin od 2013 roku, w project managemencie od 2007 roku. Aktualnie, jako VP of Projects, odpowiedzialny za zespół koordynujący kluczowe projekty spółki i efektywność rozwoju produktu. Przed dołączeniem do zespołu UXPin był odpowiedzialny za projekty i produkty w najwiekszych spółkach na rynku mediów w Polsce.
Magdalena Olszewska, od 2013 roku związana z pracą z klientem, w UXPin od 2014. Obecnie spełnia się jako Customer Relation Manager i opiekuje się zespołem znajdującym się na dwóch kontynentach oraz klientami z całego świata. Empatyczne stworzenie, które lubi obalać negatywne stereotypy związane z obsługą klienta. Po godzinach anglistka, fanka literatury amerykańskiej oraz początkujący front-end developer.

6.Warsztaty MARCIN WILKOWSKI, Warsztaty z budowania botów (do wyboru 20 lub 21 kwietnia 2017 roku)
Marcin Wilkowski, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Gdańskiego, uczestnik programu doktorskiego Collegium Civitas w Warszawie. Twórca portalu Historia i Media. Pracował w Fundacji Nowoczesna Polska, koordynując działania Koalicji Otwartej Edukacji (KOED). Inicjator spotkań i warsztatów w ramach polskiej edycji THATCamp (The Humanities and Technology Camp). Współpracuje z Ośrodkiem KARTA, ruchem społecznym Obywatele Nauki oraz Instytutem Kultury Miejskiej w Gdańsku. Obecnie pracownik Laboratorium Cyfrowego Humanistyki UW. Prowadzi firmę 3edu.

16730246_1328759213813262_7504815517731161502_n